single.php

Persbericht: Platform ‘Winters Hengelo’ enorme impuls voor Hengelose binnenstad

17-01-19, 02:29

Stichting Centrummanagement Hengelo heeft in samenwerking met Hengelo Promotie en de Gemeente Hengelo het platform ‘Winters Hengelo’ georganiseerd. Dit platform, stampvol mooie winterse activiteiten voor jong en oud, heeft veel bezoekers naar het centrum van de stad getrokken. Het programma liep van 7 december tot 6 januari.

De bezoekersaantallen liepen uiteen van gemiddeld 175 bezoekers op een doordeweekse dag tot ruim 1200 bezoekers in het weekend. Het initiatief Winters Hengelo is een belangrijk onderdeel van het programma Bruisende Binnenstad. De partijen willen gedurende de werkzaamheden die de komende jaren vanuit het Actieplan Binnenstad worden uitgevoerd, zorgen voor meer evenementen en activiteiten in de binnenstad.

Winterse activiteiten

Centraal op de Markt stond de schaatsbaan met het schaatscafé. De eerste twee weken schaatsten ruim 150 kinderen van Hengelose basisscholen over het ijs. Op een donderdagmiddag konden kinderen met autisme gebruik maken van de baan; prikkels door licht en geluid werden zoveel mogelijk gedempt. Tijdens de ouderenmiddag genoten de senioren van een advocaatje met slagroom en keken tegelijkertijd naar een impressiefilm van Winters Hengelo.
De decembermaand is altijd druk en de Stichting Centrummanagement Hengelo heeft er een extra leuke draai aan gegeven door de weekenden en extra koopzondagen op te vrolijken met een wintermarkt, kerstmannen, Dickensgroepen en op verschillende plekken in de stad klonk live muziek. Ook was er het Santa Event met tegoedbonnen in grote ijsblokken en de Santa Walk georganiseerd door Carnaval4energy.

“Er was een fijne, goede samenwerking met de partijen zoals de Hengelose Marktbond en evenement-organisatoren???, aldus de organisatie. “Met duidelijke communicatie en flexibiliteit kon Winters Hengelo en de bijbehorende evenementen plaatsvinden in de stad.???
Dankzij de lage toegangsprijs hebben circa 6000 mensen de schaatsbaan en het schaatscafé bezocht: “Op piekmomenten was het zo druk dat er bijna niet meer geschaatst kon worden en er tijdelijk geen mensen bij mochten. Gelukkig hebben er in de hele periode zich geen incidenten voorgedaan en was het een veilig evenement. We hebben enorm positieve reacties ontvangen???.

Schaatscafé

De exploitatie van het Schaatscafé was in handen van Stravinsky. Veel bezoekers bestelden hier warme chocolademelk of een (winterse) borrel met een lekkernij. De hele schaatsbaan werd ’s avonds geschraapt en regelmatig voorzien van een verse laag ijs. “Het ijs werd drie keer per dag gecontroleerd en waar nodig steeds aangepast aan de recente weersomstandigheden.???
“De intentie is om de komende editie nóg succesvoller te maken. Dat kan met een goede planning, heldere afspraken en aanvullingen uit de evaluatie. We moeten aan het eind van dit kwartaal alweer gestart zijn met de voorbereidingen???.

Vragen over de organisatie Winters Hengelo? Mail dan naar evenementen@centrummanagementhengelo.nl.

Reacties:
Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Je emailadres wordt niet gepubliceerd. Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.