single.php

Mystery Shopper test klantvriendelijkheid Hengelose binnenstad

 31-10-12, 02:46

Restaurant Stravinsky, de SNS-Bank en Beauty Junkies zijn de drie klantvriendelijkste ondernemingen in de Hengelose binnenstad. Dit blijkt uit een onderzoek onder 275 zaken in de binnenstad, verdeeld in de categorieën horeca, filiaalbedrijven en zelfstandige ondernemingen. De ondernemers zijn, zonder dat ze het zelf wisten, bezocht en beoordeeld door een zogenoemde ‘Mystery Shopper’. De prijzen werden dinsdagavond 30 oktober tijdens de najaarsbijeenkomst van de Stichting Centrummanagement uitgereikt door burgemeester Sander Schelberg.

De Mystery Shoppers van de De Onderzoekfabriek uit Hardenberg deden zich tijdens hun bezoek aan de Hengelose binnenstad voor als klanten. Zij hebben de klantvriendelijkheid onder meer beoordeeld op de ontvangst door het personeel, de uitstraling van de onderneming, productpresentatie en eventuele storende factoren. Op basis van in totaal twaalf criteria zijn punten uitgedeeld.

In de categorie Horeca werd Stravinsky het beste beoordeeld, met een tweede plaats voor De Kleine Burgemeester en een derde plek voor Restaurant Hisar. “Het is een verrassing dat we winnen omdat we slechts zes maanden met een nieuwe formule bezig zijn???, reageert uitbater Eric van der Heiden van Stravinsky.

Van de bezochte Filiaalbedrijven is de SNS Bank het meest klantvriendelijk. “Alle punten waar we op beoordeeld zijn, hebben onze dagelijkse aandacht. Wij letten er bijvoorbeeld op dat er geen blad voor de deur ligt en onze medewerkers herkenbaar zijn via een badge???, zegt Willem Jan Feijer van de SNS-bank. Op de tweede plaats eindigde opticien Specsavers; een gedeelde derde plaats is er voor Prisma Era Makelaars en mannenmodezaak Jac Hensen.

In de categorie Zelfstandige ondernemingen won schoonheidssalon Beauty Junkies voor slagerij de Feijter en damesmodezaak Louis Tielkes. “Het zit in ons vak om tijd te nemen voor onze klanten???, verklaren de zussen Fati en Sevda Acar van Beauty Junkies.

Het is de eerste keer dat op deze manier de klantvriendelijkheid van de Hengelose binnenstad is onderzocht. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de Stichting Centrummanagement Hengelo die hiermee de klantvriendelijkheid van de centrumondernemers onder de aandacht wil brengen bij de consument. Alle bezochte bedrijven krijgen de resultaten ter inzage en kunnen hiermee hun service nog meer verbeteren. De winnaars kregen bovendien een oorkonde, beeldje en promotiemateriaal.

Burgemeester Sander Schelberg, die de prijzen tijdens de druk bezochte najaarsbijeenkomst van de Stichting Centrummanagement Hengelo uitreikte, vindt het een goed initiatief. “Ondernemers kunnen zich onderscheiden. Dit is een erkenning en een kroon op het werk.???

Reacties:
Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Je emailadres wordt niet gepubliceerd. Velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.